De welvaart van een bedrijfsevenement hangt niet alleen af van luidsprekers, gasten of een aantrekkelijke locatie. Het hangt ook af van de manier waarop de gasten worden behandeld. Het succes van een zakenreis hangt af van de ervaring van de medewerker, of het een goede of slechte ervaring is. Hier is een lijst van do’s en don’ts van een corporate uitje.
Do’s:
Begin vroege plannen:
Vroege planning is de sleutel om de handige data, locaties en entertainment voor een zakenreis te krijgen. Locaties zijn geboekt, en gegevens zijn mogelijk niet nuttig voor de medewerkers. Vroege planning elimineert deze problemen.
Maak checklists aan:
Zorg ervoor dat u bij een teamreis bent georganiseerd en iedereen op dezelfde pagina houdt
Wees punctueel:
Maak 30 minuten aan het begin en maak minstens een uur aan het verblijf.
Socialiseren:
Meng en praat met anderen buiten uw bedrijf en werkteam. Dit is een geweldige tijd om uw sociale netwerk uit te breiden.
Vind manieren om sociale media te gebruiken:
Maak een Facebook-pagina voor geplande reizen en geef updates op aankomende reizen en evenementen. Maak een gebeurtenis hashtag. Het helpt de medewerkers om samen te werken en informatie te delen.
Cadeaus omvatten:
Als uw budget het toelaat om te geven, vermijd gebruikloze goedkope items. Kies geschenken die gerelateerd zijn aan uw vakgebied.
Don’ts:
Sla de locatie tour niet over:
De locatie tour geeft u de duidelijkheid over de locatie van het uitje en evenementen en programma’s voor de dag. Plaats geen locatie zonder de site te zien.
Plan niet alleen:
Plan niet de hele reis alleen. Maak een planning en ga met je team samen om de reis te plannen.
Boek niet elke jaar dezelfde locatie:
Het boeken van dezelfde locatie per jaar voor teamreizen kan saai zijn voor de medewerkers. Kies verschillende en spannende locaties
Onderschat het belang van entertainment niet onderschat:
Het bedrijfsfeest is over het algemeen het hoogtepunt van elk evenement. Voor medewerkers een kans om wat plezier te hebben, kunt u een kans krijgen om het moreel te vergroten door een leuke kans te bieden.
Niet dezelfde gebeurtenis hosten:
Denk creatief en probeer iets anders en spannend. Deze creatieve ideeën kunnen helpen om sterker koppelingen tussen teamleden te bouwen
Wees in uw grenzen:
Drink niet te veel. U mag maximaal twee alcoholische dranken hebben. Hoewel het een sociaal evenement is, is het nog steeds een werkgerelateerd evenement, en je moet je professionaliteit behouden.